Pagina's

donderdag 27 februari 2025

DONDERDAG 27 FEBRUARI 2025, CALOSSA D' EN SARRIA/VILLAJOYOSA

 




Vandaag naar de markt in Villa Joyosa in de hoop nog een keer van die mooie pantoffels te kopen, maar helaas, nu had hij alleen maat 37 en maat 41, dus dat gaat het niet worden. De weg ernaar toe ging ernstig mis. De navigatie zei: hier afslaan en dat dezen we dus, komen we op de AP 7 richting Valencia! Dus volledig de verkeerde kant uit. En we moesten doorrijden tot bijna bij Denia voor we eraf konden. Dus zijn we maar helemaal met de auto naar Villa Joyosa gegaan anders zou de markt al afgelopen zijn voor we er waren. De bedoeling was tot halverwege te rijden en verder met de fiets te gaan. Na de markt hebben we toch de fiets gepakt om langs de boulevard te fietsen en daar hebben we ook geluncht. Op de terugweg nog even langs de Lidl en de Ted I, maar ook hier niet het boekje dat ik zocht voor Hennie. Wel een reusachtig spel kaarten en een tweezijdig gedecoreerd blok gekocht.



woensdag 26 februari 2025

WOENSDAG 26 FEBRUARI 2025 CALOSSA D'EN SARRIA/EL CASTELL DE GUADELEST

 






Vandaag naar een heel toeristisch dorpje geweest wat je kennelijk gezien moet hebben. Het is inderdaad heel toeristisch, alleen souvenirwinkels, musea, een kerk en een kasteel. El Castell de Guadelest. Wel bijzonder gelegen,  op een berg boven een stuwmeer. Je gaat door een poort en dan kom je aan de andere kant van een berg en loop je zo een straat in.

De horeca is daar dus echt toeristisch duur. € 16,00 voor 2 koffie met gebak.






dinsdag 25 februari 2025

DINSDAG 25 FEBRUARI 2025, CALOSSA D'EN SARRIA, ALTEA

 


Vandaag wezen eten bij de Chinees in Altea. We hebben daar vorig jaar met de verjaardag van Anton gegeten en dat was heel goed bevallen, dus nu wilden we zelf ook. Heerlijk gegeten. En ook weer een nieuwe route naar Altea ontdekt.

Nog even met Fien op het strand, dat geen strand is maar alleen keien.



En even boodschappen doen bij de Consum. Die zoeken was even een dingetje. Op de navigatie leek hij op de hoofdstraat, maar het was een klein zijstraatje, dus we waren er voorbij voor we het wisten. En dan daar een stukje teruggaan is niet zo makkelijk.

zaterdag 22 februari 2025

ZATERDAG 22 FEBRUARI 2025, CALOSSA D'EN SARRIA, JALON

 



Vandaag naar de rommelmarkt in Jalon geweest. die was weer op volle sterkte. Niets meer te merken van corona. Ik heb er een boek gekocht met een prachtige omslag dat ik ga gebruiken als junk journal en een paar bedeltjes met hetzelfde doel. En Floor vond een nagelknipper voor hondennagels, wat we 's middags gelijk hebben gebruikt voor Fien, want we hadden gemerkt dat haar nagels wel erg lang werden. Toen we thuis kwamen begon het te regenen en dat hield niet meer op. Dus geen gezamenlijk drankje 's middags.

vrijdag 21 februari 2025

VRIJDAG 21 FEBRUARI 2025, CALOSSA D'EN SARRIA

 Vanmorgen naar de markt in Alfas del Pi gefietst. Google wilde ons steeds weer het bouwland in sturen, maar dat zullen ook wel weer van die weggetjes zijn die alleen voor tractoren geschikt zij dus dat hebben we maar niet gedaan. Mijn elektrische fiets heeft nog steeds kuren waardoor het niet fijn is om te fietsen. Na de markt nog even naar de Lidl en weer naar de camperplaats. Op de markt kwamen we Jannie tegen en bij de Lidl Riet en Jo.

woensdag 19 februari 2025

WOENSDAG 19 FEBRUARI 2025 CALOSSA D'EN SARRIEA/BENIDORM

 Vanmorgen de wandeling en de koffie overgeslagen en naar Benidorm gefietst. Floor had afgesproken met Rein om elkaar op de markt te ontmoeten. Eerst samen koffie gedronken, daarna de markt met hen bezocht en geluncht. Een prachtige paarse winterjas gescoord op de markt voor € 15,00. En een paar nep Birkenstocks ook voor € 15,00. En ook nog 2 leesbrillen voor € 3,00 per stuk.

Op de terugweg nog even langs de Lidl.

dinsdag 18 februari 2025

DINSDAG 18 FEBRUARI 2025, CALLOSA D'EN SARRIA/ALTEA

 


Vandaag zijn we achter Riet en Jo aan gefietst naar de markt in Altea. Een fijne route, veel beter dan Google waarschijnlijk. Inmiddels ben ik wel een beetje uitgekeken op die markten, maar de  churroos waren weer heerlijk. Daarna naar de Mercadonna. Hoewel Riet had gezegd dat het een grote Mercadonna is, was het naar mijn idee  een heel kleine Mercadona, zonder broodafdeling en meer dingen kon ik niet vinden. Terwijl ik de spullen die ik wel gevonden had op de lopende band bij de kassa gooi zie ik mensen een roltrap afgaan zonder eerst door de kassa te gaan. Ojee, meerdere verdiepingen? En ja hoor, er was nog een benedenverdieping, waar ik de andere spullen kon vinden, alleen geen hondenvoer.

zondag 16 februari 2025

ZONDAG 16 FEBRUARI 2025, CALLOSA D'EN SARRIA/LA NUCIA

 


Vanmorgen naar de rommelmarkt in La Nucia gefietst. Stom genoeg weer via een fietsroute van Google maps. Vreselijk!!! Paden die alleen met een tractor begaanbaar zijn. Kuilen en scherpe stenen. Het is een wonder dat we geen lekke band kregen. Een stukje van 3 km deden we anderhalf uur over. Hellingen zo sterk dat zelfs de elektrische fietsen het niet redden en we moesten lopen. De markt was weer leuk en ik heb een hele zak met Spaanse loten geschoord van 1975 en 1977,

Terug hebben we de navigatie op auto gezet, dat was wel 4 km langer, maar gewoon een prima geasfalteerde weg.

zaterdag 15 februari 2025

ZATERDAG 15 FEBRUARI 2025, DOLORES/CALLOSA D'EN SARRIA





Vandaag vertrokken om via de markt in La Marina en het kerkje in Novelda naar Callosa d'en Sarria te gaan naar Villa Marechal. De markt was een grote markt en eromheen waren een grote Chinees, een Lidl en een Mercadona en een heel groot winkelcentrum. Op de markt paella gekocht en bij de Chinees een doosje voor de ehbo spullen. Bij Villa Marechal aangekomen wilden we gelijk reserveren voor volgend jaar, aar dat gaat dus niet lukken. De zus van Anton komt dan ook de hele winter en er is dus geen plaats meer voor ons. De enige optie is als het andere stel dat er sinds vorig jaar is een huis koopt. Daar zijn ze kennelijk naar aan het kijken. Dus daar hopen we maar op.

vrijdag 14 februari 2025

VRIJDAG 14 FEBRUARI 2025, DOLORES

 Vandaag zijn we naar de markt in Dolores geweest, toen we er op de terugweg van Crevillente langskwamen zagen we dat het best een behoorlijke markt was. We hoopten ook een kaart te kunnen kopen voor Paul. Dat laatste is niet gelukt. Geen winkeltje vinden die kaarten verkoopt. Toch raar van een plaats waar een aantal camperplaatsen zijn.

Wel lekkere churroos. En Floor heeft een paar schoenen gekocht. Zwarte instappers. Ook nog even naar de Consum en dat was het weer voor vandaag.