Pagina's

woensdag 4 februari 2026

WOENSDAG 4 FEBRUARI 2026, LA NUCIA, BENIDORM

 

Weer een kraam vol tweedehands kleding

Een flat in Benidorm met waarschijnlijk 3 penthouses bovenin.

Op woensdag is het markt in Benidorm, dus daar gaan we vandaag naar toe. Eerst een stukje met de auto, want hier in de buurt is het niet echt fijn fietsen. En het laatste stuk met de fiets. We waren zonder ontbijt vertrokken met de bedoeling in Benidorm te eten, maar op die markt staat geen bakker waar je een broodje kunt halen. Ik was misselijk en dat kan ook te maken hebben met een lege maag volgens de oncoloog, dus maar begonnen met koffie, dat vult in ieder geval iets. En inderdaad dat scheelde.  Op de markt een flamengojurkje voor Puk gekocht, dat vindt ze vast leuk om in te verkleden. Verder niets gekocht. Na de markt naar de oude binnenstad gefietst en daar rondgelopen en gelunched. Terug bij de boulevard bleek de zee wel erg ruig te zijn, dus daar maakte Floor een filmpje van. 
Terug bij de auto kwamen we Anton, een van de vaste gasten van Villa Marechal tegen. We hadden al 2 lelijke eenden zien staat, dus vermoeden al dat hij hier ergens was. Afgesproken om vrijdag te gaan borrelen bij Villa Marechal.

Op de terugweg ging de zon schijnen, dus we dachten lekker buiten te kunnen zitten, maar helaas, eenmaal op de camping was de zon weg.


dinsdag 3 februari 2026

DINSDAG 3 FEBRUARI 2026 LA NUCIA

Een foto gemaakt vanaf de camperplaats. Heel in de verte zie je de zee.

Vandaag weer een poosje buiten kunnen zitten. Wel een saaie dag, de hele dag op de camperplaats. Dan merk ik dat het met mij ook wat minder gaat. Geen afleiding.

Floor heeft de haren die de chemo hebben overleefd afgeknipt, dus nu heb ik een kort koppie. Hopelijk groeit het snel weer aan.




maandag 2 februari 2026

MAANDAG 2 FEBRUARI 2026, LA NUCIA

 


De kerk in Callossa d' enSarria

Weer terug in La Nucia via een prachtige route met haarspeldbochten. En eindelijk mooi weer. We hebben een poosje in de zon kunnen zitten voor de lucht weer dicht trok. En ook minder wind. Vanavond begon het wel weer harder te waaien, dus ik hoop dat het vannacht niet nog erger wordt.

zondag 1 februari 2026

ZONDAG 1 FEBRUARI 2026, CASTEL DE CASTELLS

 


Vandaag nog bij Sjako en Edith tussen de middag uit eten geweest. Ging goed. Ik heb voldoende gegeten.

Wel moest ik 's morgens bij het ontbijt weer kokhalzen, dat was lang geleden.

Verder niets bijzonders gedaan. 's middags weer thee gedronken bij Makkie, de moeder van Sjako. Dat is traditie,

zaterdag 31 januari 2026

ZATERDAG 31 JANUARI 2026, CASTEL DE CASTELLS

Afgelopen nacht dus in een caravan geslapen of geslapen, Floor heeft geslapen, ik niet. Wat een kabaal. Fientje was ook erg bang en bleef maar piepen en met haar kop bij mij staan. Ik heb haar maar bij me in bed genomen en toen was het goed. De storm heeft de hele nacht geduurd.

De volgende ochtend zijn we naar onze vrienden Sjako en Edith gegaan in Castell de Castells. Waar we heerlijk gegeten hebben en het erg gezellig is. ’s Avonds hebben we nog 2 spelletjes keezen gedaan

Aan het einde van de middag was de storm over, dus gaan we gewoon in de camper naar bed en niet in de logeerkamer.

Het gaat goed met mij.

vrijdag 30 januari 2026

VRIJDAG 30 JANUARI 2026, LA NUCIA

 Vandaag een prachtige dag met weinig wind. Eindelijk kunnen we in het zonnetje zitten. Vanochtend naar de markt in 'l Alfas del Pi geweest. We hoopten daar` Jannie en Jaap van Vila Marechal te zien want op haar Facebookbericht reageert ze niet en we zouden  het leuk vinden om volgende week even koffie te gaan drinken en alle oude bekenden van daar te zien.

's Middags lekker in het zonnetje gezeten. Voor vannacht geven ze weer storm op en nu hebben we het aanbod van de camperplaatseigenaar maar geaccepteerd om in een van zijn caravans te gaan slapen, want ik heb weinig zin in weer een doorwaakte nacht. Dus vannacht in een vreemd bed.

donderdag 29 januari 2026

DONDERDAG 29 JANUARI 2026, LA NUCIA

Het dorpje Polop waar we op uit kijken

Een prachtige berg waar we op uit kijken

 Gisteravond halverwege de avond werd het ineens windstil. Dus gelukkig kon het dak omhoog en konden we gewoon in ons bed slapen. Dat was wel heel fijn.

Vandaag is het een sombere dag. Wel 17 graden, dus niet koud en we hebben even buiten gezeten, maar zonder zon is dat toch een stuk minder. De hele ochtend regen maar 's. middags droog.

We zijn de hele dag bij de camper gebleven. Lezen kan binnen ook. Onze jonge buren vertrokken, zij moet zondag naar huis vliegen, dus gaan ze nu vast naar Alicante. Het waren heel leuke buren. Fanatieke fietsers. Wel of geen weer elke dag lange tochten fietsen. Maar ook veel contact mee gehad. Afscheid genomen met omhelzingen, dat is nog nooit gebeurt.

Inmiddels is er weer een nieuwe buur. Een grote witte doos. Die jongelui hadden ook een bus met ongeveer dezelfde indeling als wij, alleen hadden zij ook een douche en toilet. Naar dat type camper gaan we nu dus zoeken.

Vandaag is de wind de hele dag weggebleven hopelijk blijft het nu een poosje zo.

woensdag 28 januari 2026

WOENSDAG 28 JANUARI 2026, LA NUCIA

 Vandaag weer de hele dag storm. Vannacht slecht geslapen want we vragen ons voortdurend af of het dak de storm aankan of dat we het maar moeten laten zakken en beneden van de bank een bed maken. Maar dat betekent een heel kort bed omdat we het voeteneind gebruiken als keukenkast i.p.v. er een matras in te leggen. 

De tent heeft het gehouden, maar hoe het vannacht gaat weten we nog niet. Vandaag de hele dag het dak naar beneden gehouden. Dat betekent voor Floor voortduren gebukt lopen.Volgens het weerbericht wordt de storm vannacht minder. Wel heel lief van de camperbaas, die bood aan dat we eventueel wel in een van de caravans mogen gaan slapen.

Vandaag dus de hele dag binnen gezeten, alleen even boodschappen gedaan. Met de auto want ik was als de dood dat Floor met de fiets van de weg geblazen zou worden of onder een auto. En zelfs met de auto was ik bang van de weg geblazen te worden.

Het is echt bizar weer voor Spanje. Vier verschillende stormen achter elkaar. Het sneeuwt zelfs in het binnenland.

dinsdag 27 januari 2026

DINSDAG 27 JANUARI 2026, LA NUCIA

 


Vanmorgen naar de markt in Altea, met de auto want de wegen hier zijn niet echt geschikt om te fietsen.

Ik merk dat ik de markten niet leuk meer vind, het is steeds meer van hetzelfde. Als die sjaals, tassen, portemonnees. Als je een van die dingen zoekt zal het nog wel leuk zijn. We zijn even naar de boulevard gelopen voor een terrasje. Het strand is niks voor Fien, alleen maar keien.

Ik heb een slechte dag, ik voel me de hele dag heel erg moe en dan verlang ik naar mijn eigen bed thuis.

maandag 26 januari 2026

MAANDAG 26 JANUARI 2026, DENIA/LA NUCIA

 


ons uitzicht

Vandaag vertrokken naar La Nucia naar Casa Trines. Wat we niet wisten, maar via Nu.nl vernomen is dat Marc Trines inmiddels een bekende Nederlander is. Er bestaat kennelijk een datingprogramma de Hanslers met een kenau van een moeder die een a.s. schoondochter het huis uit heeft gezet waardoor ze dakloos werd. Ze heeft toen aan Marc Trines die een airbnb heeft gevraagd of ze in een van zijn caravans mocht verblijven. Dat mocht. Gewoon een zakelijke overeenkomst, die kennelijk uitgelopen is tot een soort rel waarbij die a.s. schoonmoeder hem voor rotte vis uitmaakte. En kennelijk werd dat groot nieuws bij de Story en de Linda en bij Nu.nl. Hij is daar zelf absoluut niet blij mee.

Maar het is een leuke kleine camperplaats met nog 1 andere camper en 2 leegstaande caravans voor de verhuur. We kregen een kratje sinaasappels van hem en een citruspers te leen.

Het weer is nog steeds pet.