Pagina's

vrijdag 5 juni 2026

VRIJDAG 5 JUNI 2026 DAMBACH LA VILLE, STRAATSBURG

 






Vandaag zijn we naar Straatsburg gegaan. Met de auto, want met de fiets was het 3,5 uur. De auto ergens in een buitenwijk geparkeerd en verder met de fiets. Wel een dingetje fietsen door een stad met nog een paar duizend fietsers en voetgangers. De kathedraal is mooi, van buiten dan, want we zijn niet binnen geweest. Er stonden een paar honderd mensen in de rij om naar binnen te gaan. Buiten de kathedraal stond 3 soldaten met karabijnen een beetje te staan. Geen idee wat daar nou de bedoeling van is.We hebben  Flamkuche gegeten. Dat wilden we graag omdat dat een Elzasser specialiteit is die we hel lekker vinden. De 1e keer dat we dat aten was een paar  jaar geleden in de Duitse Elzas. 

Het was weer heerlijk weer vandaag. We hebben tot half 9 buiten gezeten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten